Veel gestelde vragen .jpg

    Veel gestelde vragen aan CampSpot

    VEELGESTELDE VRAGEN AAN CAMPSPOT

    Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veel gestelde vragen. Staat jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Campspot, haar medewerkers helpen je graag verder.

    Bekijk hier de verschillende onderwerpen: 

    1. Voordat je op reis gaat
    2. Vragen over de aankomst en het vertrek naar de bestemming
    3. Vragen over de bagage
    4. Vragen over de aankomst en het vertrek bij de accommodatie op de bestemming
    5. Vragen over de accommodatie op de bestemming
    6. Vragen over de kamer of het verblijf
    7. Vragen over de typen verzorging 
    8. Vragen over reserveringen en boekingen bij Campspot.nl
    9. Vragen over Campspot.nl
    10. Vragen over klachten
    11. Vragen over verzekeringen

    De meest gestelde vraag: Kan je bij CampSpot ook glamping accommodatie of campingverblijf boeken zonder vlucht of autohuur?
    Het antwoord luidt hier “JA” Neem dan even contact met ons op en laat weten wanneer je graag zou willen gaan. Wij checken dan z.s.m. beschikbaarheid voor je.

    1. Voordat je op reis gaat

    Voor wie is de reisinformatie die op Campspot.nl staat bedoeld? 

    De informatie die door Campspot.nl wordt verstrekt op haar website met betrekking tot reisadviezen, identiteitskaarten, paspoorten, en/of visum is alleen van toepassing op reizigers met de Nederlandse nationaliteit.

    Ik heb een andere nationaliteit. Kan ik een vakantie boeken op Campspot.nl? 

    Ja, natuurlijk kan dat. Indien je niet de Nederlandse nationaliteit bezit, dien je zelf na te gaan of er ten aanzien van het bestemmingsland reisadviezen zijn afgegeven door de autoriteiten van het land van je nationaliteit. Daarnaast dien je minstens vier weken voor vertrek zelf na te gaan welke voorschriften er in dit specifieke geval gelden ten aanzien van dergelijke reisdocumenten. Je dient je hiervoor te wenden tot de eigen ambassade of consulaat, of de ambassade of consulaat van het doorreis- en/of bestemmingsland.

    Gelden er gezondheidsadviezen voor mijn vakantie?

    Voor de meeste bestemmingen op Campspot.nl geldt dat er voor vakantiegangers met de Nederlandse nationaliteit geen gezondheidsadviezen of verplichte inentingen gelden. Als dit wel het geval is vermeld Campspot.nl dit bij het product. Je dient zelfstandig na te gaan of er voor de bestemming(en) gezondheidsadviezen gelden en/of verplichte inentingen. Wend je tot de huisarts, GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (zie ook www.lcr.nl).

    Is er een visum nodig voor mijn vakantie? 

    Voor de meeste bestemmingen op Campspot.nl geldt dat er voor vakantiegangers met de Nederlandse nationaliteit geen visum nodig is. Als dit wel het geval is vermeld Campspot.nl dit bij het product. De reissom op Campspot.nl is altijd berekend exclusief kosten voor een eventueel visum. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste documenten om het vakantieland binnen te komen.

    Welk reisdocument heb ik nodig om op vakantie te gaan? 

    Reizen binnen Europa kan met een paspoort of identiteitskaart. Reizen buiten Europa kan alleen met een paspoort. Voor veel vakantiebestemmingen dient het paspoort of de identiteitskaart een geldigheidsduur te hebben van 2 tot 6 maanden na terugkomst van de reis. Het is dan ook noodzakelijk goed te controleren of je paspoort en/of identiteitskaart hieraan voldoet. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk.

    Kan ik met een nooddocument op vakantie?

    Het is enkel in uitzonderlijke gevallen mogelijk om op de luchthaven van vertrek een nooddocument te kopen bij de Koninklijke marechaussee. Indien dit mogelijk is dien je wel over een aantal benodigde documenten te beschikken. Je vindt hierover meer informatie op www.rijksoverheid.nl.

    Hoe vermeld ik mijn naam op het vliegticket?

    De naam op het ticket dient overeen te komen met de naam zoals die op je identiteitsbewijs of paspoort staat. Indien deze niet met elkaar overeenkomen, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht om je te weigeren op de vlucht. Het is dan ook van belang de gegevens na het boeken goed te controleren. Zodra je de reisbescheiden hebt ontvangen dien je een laatste controle uit te voeren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven en controleren van de juiste naam op het vliegticket.

    Moeten kinderen een eigen paspoort hebben om op vakantie te gaan?

    Met ingang van 26 juni 2012 is een bijschrijving van kinderen op het (Nederlandse) paspoort van hun ouders niet meer toegestaan. Kinderen dienen vanaf die datum een eigen paspoort en/of identiteitskaart bij zich te hebben om op reis te gaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten, ook voor je kinderen.

    Mag ik een baby, kind en/of minderjarige met andere achternaam mee op vakantie nemen?

    Ja dat mag, hetzij onder voorwaarden. Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.

    Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden en/of vouchers voor de vakantie?

    Na boeken van de reis dien je de gegevens op de boekingsbevestiging te controleren, deze worden per e-mail verstuurd. Indien er onjuistheden instaan, dien je dit direct aan Campspot.nl te melden via e-mail of telefoon. De eventuele fouten of onjuistheden kunnen dan nog kosteloos worden aangepast. Na betaling van de volledige reissom, worden de reisbescheiden digitaal ter beschikking gesteld, doch op z’n vroegst twee weken voor vertrek. Maak je een boeking die vertrekt binnen deze twee weken dan ontvang je de benodigde reisbescheiden zodra de betaling bij Campspot.nl is ontvangen.

    Wanneer heb ik de voucher voor de accommodatie uit mijn reisbescheiden nodig?

    De vouchers voor de accommodatie dienen ter plekke overhandigd te worden aan de accommodatieverschaffer. Indien je niet in staat bent om een afgedrukte voucher te tonen bij aankomst is de accommodatieverschaffer gerechtigd je de toegang tot de accommodatie te ontzeggen.

    Hoe zorg ik voor voldoende betaalmiddelen op de bestemming? 

    Afhankelijk van je bestemming is het goed om vooraf euro’s te wisselen naar de plaatselijke valuta. Dit kan vaak op de luchthaven van vertrek en aankomst. Het kan zijn dat er op dat moment ter plaatse geen mogelijkheid is om geld te wisselen (bijvoorbeeld omdat winkels en banken gesloten zijn). Via GWK Travelex is het mogelijk om vooraf vreemde valuta te bestellen. Als de wisselkoers op het moment van ophalen gunstiger is dan op het moment van bestellen krijg je die koers. Zo heb je de gunstigste koers. 
    Indien je van je creditcard gebruik maakt wilt maken dien je te beschikken over de bijbehorende pincode aangezien het steeds vaker voorkomt dat zonder pincode de creditcard niet wordt geaccepteerd. Indien je gebruik wilt maken van je bankpas of creditcard buiten Nederland en/of Europa dan dien je vooraf na te gaan of deze buiten Nederland en/of Europa gebruikt kunnen worden.

    2. Vragen over de aankomst en het vertrek naar de bestemming

    Wat moet ik doen bij de aankomst op de luchthaven van de bestemming?

    Bij aankomst op de luchthaven van je bestemming dien je eerst naar de bagageband te gaan en je koffers op te halen voordat je naar de paspoortcontrole of douane gaat. Vlieg je binnen de Europese Unie dan is er meestal geen paspoortcontrole nodig. 

    Heb ik een toeristenvisum nodig? 

    Op sommige vakantiebestemmingen dien je ter plaatse een toeristen visum te kopen bij de douane/paspoortcontrole. Dit kan een stempel of een sticker zijn. Je bent voor de aanschaf hiervan zelf verantwoordelijk.

    Mijn bagage is vermist of beschadigd, wat moet ik doen?

    Indien je te maken krijgt met vermiste bagage of beschadigde bagage is dan zul je eerst langs de balie moeten gaan waar je de vermissing/beschadiging dient aan te geven voordat je door de douane of paspoortcontrole gaat. Je hoort na de aangifte een PIR rapport te krijgen. Deze heb je nodig voor de claim bij de luchtvaartmaatschappij en/of verzekeringsmaatschappij.

    Mijn vlucht is last minute gewijzigd, hoe kom ik hier achter?

    Je moet altijd voor je vertrekt de vlucht te controleren op eventuele last minute wijzigingen en/of vertragingen. Dit kan op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij met jouw vluchtnummer. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. 

    Hoe kan ik inchecken voor de terugvlucht?

    Je dient er rekening mee te houden dat je je voor de terugvlucht online dient in te checken dit kan (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij) tot 4 uur voor vertrek. De luchtvaartmaatschappijen hanteren hiervoor andere regels, maar Campspot.nl vermeld deze altijd op je reisbescheiden. Als je voor de terugvlucht pas kunt inchecken als je al op de bestemming bent raden wij je aan even een internet-café op te zoeken of gebruik te maken van de WiFi hotspot in je accommodatie.

    3. Vragen over de bagage

    Mijn bagage is beschadigd of is verloren. Wat moet ik doen?

    Indien de bagage niet of beschadigd is aangekomen op de luchthaven van aankomst, dient er ter plekke een PIR-rapport te worden opgemaakt. Hiervoor is je boarding pass (instapkaart) met het zogenaamde claimbiljet nodig. Deze dient dan ook bewaard te worden totdat de bagage (onbeschadigd) is aangekomen. Wij raden je aan om een reisverzekering af te sluiten voor dit soort gebeurtenissen.

    Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Het kan voorkomen dat de bagage door een fout niet op de vlucht is meegekomen. De luchtvaartmaatschappij dient dan deze zo spoedig mogelijk alsnog op de bestemming af te leveren. Dit kan echter enkele dagen duren. In sommige gevallen wordt de bagage pas weer afgeleverd bij terugkomst. De luchtvaartmaatschappij noch Campspot.nl kan aansprakelijk gesteld worden voor het op een latere vlucht afleveren van de bagage. Wel dient de luchtvaartmaatschappij de kosten te vergoeden wegens het aanschaffen op de bestemming van aankomst van benodigde kleding, toiletspullen en ander benodigdheden.

    Wat is het toegestane gewicht en aantal stuks ruimbagage op mijn vlucht?

    Er zijn echter steeds meer luchtvaartmaatschappijen waarbij de ruimbagage niet meer gratis inbegrepen is. Per luchtvaartmaatschappij kunnen de regels en de grote en gewicht van de ruimbagage verschillen. Campspot.nl geeft vooraf aan bij het boeken wat de regels van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Voor de exacte informatie over de toegestane hoeveelheid, afmetingen en gewicht van ruim- en handbagage dient de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te worden geraadpleegd.

    Wat is het toegestane gewicht en aantal stuks handbagage op mijn vlucht?

    Op vluchten mag iedere passagier maximaal één stuk handbagage in de cabine meenemen. De grote en het gewicht hiervan kan per luchtvaartmaatschappij variëren. Het meest gangbare is 55 x 35 x 25 cm en max. 5 kg. Verschillende luchtvaartmaatschappijen kunnen een andere (lagere) gewichtslimiet hanteren. Campspot.nl geeft vooraf aan bij het boeken wat de regels van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Voor de exacte informatie over de toegestane hoeveelheid, afmetingen en gewicht van ruim- en handbagage dient de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te worden geraadpleegd.

    Ik heb de regels overschreden met betrekking tot hand- en/of ruimbagage. Wat moet ik doen?

    In alle gevallen geldt dat ruim- of handbagage met een gewicht dat het toegestane gewicht of maat overschreden heeft of dat afwijkende vormen heeft (zoals surfplanken),doorgaans slechts wordt meegenomen tegen (bij-)betaling op de luchthaven van een toeslag. Bij een boeking kan je een indicatie van de eventuele toeslag opvragen op basis van de op dat moment bekende bedragen. Met betrekking tot de verstrekte informatie hierover kan Campspot.nl niet verantwoordelijk worden gehouden indien er vanuit de uitvoerende luchtvaartmaatschappij tussentijds wijzigingen hebben plaatsgevonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct meenemen van hand- en/of ruimbagage en de eventueel bijkomende kosten mocht je de regels overschrijden.

    Mag ik vloeistoffen meenemen in mijn handbagage?

    In verband met verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen vloeibare stoffen slechts beperkt in de handbagage worden meegenomen: maximaal 100 ml per verpakking en maximaal 1 liter in totaal. Dit alles dient te zijn verpakt in een doorzichtige afsluitbare zak van ca. 20 bij 20 cm (verkrijgbaar op de luchthaven). Onder vloeistoffen worden niet alleen water en andere drankjes voor consumptie verstaan maar ook gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier ook onder dus houd daar rekening mee. Je kunt speciale mini- of navulverpakkingen kopen bij de drogist.

    Mag ik op luchthaven gekochte goederen meenemen in het vliegtuig?

    Vloeistoffen die op de luchthaven zijn gekocht in tax free winkels worden na afrekening in een verzegelde tas aan je overhandigd. Wacht met het verbreken van de zegels tot na de laatste controle op de laatste luchthaven van de heen- of terugreis.

    Mag ik vloeistoffen in mijn ruimbagage meenemen?

    Vloeistoffen meenemen in de koffers en tassen die worden aangeboden om in te checken in het ruim is toegestaan. Vermeld bij het inchecken dat er vloeistoffen in de bagage zit. Deze dienen dan als geregistreerde bagage ingecheckt te worden.

    Mijn bagage is op de terugvlucht zwaarder geworden, wat moet ik doen?

    Op de terugvlucht kan het gebeuren dat je te maken krijgt met overgewicht of extra bagage omdat je een souvenir hebt gekocht. Vaak zijn hier extra kosten aan verbonden, dus let erop dat je onder het maximale aantal kilo’s blijft. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk, kijk voor de zekerheid op de website van jouw luchtvaartmaatschappij.

    Welke producten mag ik het land uitvoeren? 

    Sommige producten en gelden dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden uitgevoerd. Sommige souvenirs mogen niet worden uitgevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze uit te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane: www.douane.nl

    Welke producten mag ik het land invoeren? 

    Sommige producten en gelden dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden ingevoerd. Sommige souvenirs mogen niet worden ingevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze in te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane: www.douane.nl

    4. Vragen over de aankomst en het vertrek bij de accommodatie op de bestemming

    Vanaf hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Over het algemeen kun je inchecken bij de accommodatie op de dag van aankomst tussen 14.00 en 16.00 uur. Campspot.nl vermeld altijd bij het product op de website vanaf hoe laat je kunt inchecken. Tijdens drukke periodes kan het echter voorkomen dat je bij de accommodatie vanaf een later tijdstip kunt inchecken. 

    Ik kom later aan dan gepland. Wat nu? 

    Indien je denkt na 18.00 uur of met veel vertraging te arriveren is het noodzakelijk dit aan de accommodatieverschaffer en eventueel de transfermaatschappij die je komt ophalen te melden, tenzij dit gegeven de omstandigheden redelijkerwijs niet mogelijk is (bv. je bevindt je op een vertraagde vlucht). Je vindt de contactgegevens van de accommodatie en eventueel de transfermaatschappij op de vouchers.

    Ik kom aan of vertrek op een andere dag dan ik geboekt heb. Wat nu? 

    Indien je op een andere dag dan de geplande dag aankomt of vertrekt, moet je dit te allen tijde aan Campspot.nl en de accommodatieverschaffer melden. Indien je in deze gevallen verzuimt de accommodatieverschaffer en, in voorkomend geval, Campspot.nl hierover in te lichten, kunnen wij niet langer de beschikbaarheid van de accommodatie garanderen.

    Ik kom aan op een zaterdag of zondag. Wat nu? 

    Bij aankomst op zaterdagmiddag of zondag dien je er rekening mee te houden dat op sommige bestemmingen winkels en banken gesloten kunnen zijn. Het is dan ook aan te raden dat, afhankelijk van jouw bestemming, je reeds beschikt over gelden in de plaatselijke valuta.   

    Wanneer moet ik uitchecken bij de accommodatie?

    Op de laatste dag van je verblijf dient er meestal tussen 10.00 en 11.00 uur, afhankelijk van je glamping accommodatie en voorwaarden van de campsite, te worden uitgecheckt. Na het uitchecken mag je vaak alleen nog gebruik maken van de aanwezige bar, van andere faciliteiten kan je geen gebruik meer maken. 

    Ik ben later aangekomen dan gepland bij de accommodatie. Ontvang ik nu restitutie?

    Indien je, anders dan door onze schuld, later dan oorspronkelijk gepland bij de accommodatie aankomt, is er geen recht op restitutie van niet genoten overnachtingen, maaltijden, diensten en/ of andere faciliteiten.

    5. Vragen over de accommodatie op de bestemming

    Hoe kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Indien je bij de accommodatie aankomt dien je jezelf en medereizigers bij de receptie in te checken. Hiervoor heb je de voucher nodig die je van Campspot.nl hebt ontvangen en jouw paspoort of identiteitskaart. Deze wordt dan gekopieerd en vervolgens krijg je het paspoort terug. Indien je deze niet terugkrijgt verzoek hier dan uitdrukkelijk om. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct en op tijd inchecken bij de accommodatie.  

    Vanaf hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Over het algemeen kun je inchecken bij de accommodatie op de dag van aankomst tussen 14.00 en 16.00 uur. Campspot.nl vermeld altijd bij het product op de website vanaf hoe laat je kunt inchecken. Tijdens drukke periodes kan het echter voorkomen dat je bij de accommodatie vanaf een later tijdstip kunt inchecken. 

    Hoe krijg ik meer informatie over de accommodatie?

    Bij het inchecken krijg je vaak meer informatie over de accommodatie en over de faciliteiten van de accommodatie. Je kunt natuurlijk ook altijd even kijken op Zoover of Tripadvisor voor de recensies of op de officiële website van de glamping accommodatie.

    Hoe krijg ik mijn glamping accommodatie toebedeeld? 

    Ter plaatse bij de receptie krijg je te horen in welke unit je zult verblijven. Indien je niet tevreden bent over de toebedeelde unit dan dien je dit zo snel mogelijk te melden bij de receptie zodat ze je bij beschikbaarheid een andere unit kunnen toewijzen.

    Ik heb een klacht of vraag over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn? 

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de camping of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de camping of accommodatie zijn. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Campspot.nl.

    Is er een kluis aanwezig in de accommodatie?

    Bij sommige accommodaties kun je waardevolle spullen afgeven bij de receptie die deze dan voor jou bewaren in de kluis. Sommige campings bieden ook kluisjes in de accommodatie. Aan het gebruik van een kluisje kunnen vaak enige kosten zijn verbonden. Deze kosten moet je dan bij het uitchecken betalen. Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. 

    Moet ik mijn paspoort en/of identiteitskaart bij me hebben op vakantie?

    Ja, deze dien je ten alle tijden bij je te hebben indien je je buiten de accommodatie begeeft. In veel landen is het net zoals in Nederland verplicht om jezelf te kunnen identificeren. Mocht je jouw paspoort of identiteitskaart verliezen of als deze gestolen wordt moet je dit bij de plaatselijke politie melden. Daarnaast moet je natuurlijk direct contact opnemen met het consulaat of ambassade van uw nationaliteit.

    Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de faciliteiten bij de accommodatie?

    De meeste faciliteiten die door een accommodatie worden aangeboden zijn kosteloos te gebruiken. In de informatiemap vind je vaak informatie over de verschillende faciliteiten die de accommodatie aanbiedt. Indien er kosten worden berekend voor het gebruik van een faciliteit dan wordt dit vooraf aangegeven bij de accommodatie. Daar waar het kan verschaft Campspot.nl hierover meer informatie, maar Campspot.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheden hiervan.

    Beschikt de accommodatie over een zwembad?

    Campspot.nl vermeld dit altijd bij het product dat je hebt geboekt, maar je mag dit altijd navragen bij ons. Indien een camping beschikt over een zwembad dien je je aan de regels te houden die gelden. Zo is het vaak niet toegestaan om glazen en of flessen mee te nemen naar het zwembad. Ook gelden er soms openingstijden voor het zwembad. Daar waar het kan verschaft Campspot.nl hierover meer informatie, maar Campspot.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheden hiervan.

    Zijn er kosten aan het gebruik van de Spa en/of het wellnesscentrum verbonden?

    Indien de camping of glamping accommodatie beschikt over een Spa en/of wellnesscentrum kun je hier gebruik van maken. Voor bepaalde faciliteiten en andere wellness behandelingen moet je vaak vooraf reserveren en zijn hier meestal wel kosten aan verbonden. Je kunt vaak bij de receptie een reservering plaatsen. In sommige gevallen moet je dit bij de Spa of het wellnesscentrum doen.

    Zijn er kosten aan het gebruik van de (water-) sportfaciliteiten verbonden?

    Campings of glamping accommodaties welke (water)sportfaciliteiten en -activiteiten aanbieden hanteren hiervoor strikte regels (afhankelijk van de (water)sport activiteit die je wilt beoefenen). Bij sommige watersporten mag je alleen deelnemen indien je beschikt over een brevet, bijvoorbeeld duiken. Meestal moet je daarnaast ook een formulier invullen waarbij om enige medische achtergrond wordt gevraagd. Aan de hand hiervan wordt dan gekeken of je mee mag doen aan de betreffende activiteit. Ook wordt vaak verlangd dat je een formulier tekent waarbij de accommodatie of de uitvoerende partij wordt gevrijwaard van enige aansprakelijkheid en dat je op eigen risico meedoet aan deze activiteit. Aan het gebruik van of deelname aan (water)sportfaciliteiten en -activiteiten kunnen soms kosten zijn verbonden, hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.

    Zijn er kosten aan het gebruik van de telefoon en/of internetverbinding verbonden?

    Ja, indien de accommodatie beschikt over een telefoon en/of internetverbinding kun je hier meestal gebruik van maken. In sommige accommodaties kan je (internationaal) bellen en dien je de kosten hiervan bij het uitchecken te betalen. Informeer vooraf wat hiervan de kosten zijn. Sommige bieden bij de receptie gratis Wifi aan. Indien je Wifi in je accommodatie wenst te hebben kan het zijn dat je hiervoor extra moet betalen. Let er op dat op sommige bestemmingen de verbinding instabiel of erg traag kan zijn waardoor het downloaden van grote bestanden dan niet altijd mogelijk is. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel extra kosten van het telefoon- of internetgebruik.

    Zijn de accommodaties op Campspot.nl rolstoeltoegankelijk en mindervalide vriendelijk?

    Indien een camping dan wel glamping accommodatie aangeeft dat deze rolstoelvriendelijk of mindervalide vriendelijk is, dan wordt dit vermeld op de website van Campspot.nl bij de campinginformatie. In de meeste gevallen melden we dit echter niet omdat het voor Campspot.nl niet te controleren valt in hoeverre de camping dit ook daadwerkelijk is. Indien een camping beschikt over een desbetreffende keurmerk dan wordt het wel vermeld. Natuurlijk kun je ons verzoeken om deze informatie en dan nemen we direct contact op met de betreffende accommodatie om na te vragen waar de toegankelijkheid/vriendelijkheid precies uit bestaat. Campspot.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld indien blijkt dat de accommodatie toch minder rolstoeltoegankelijk of niet geschikt blijkt te zijn voor minder valide personen.

    6. Vragen over de kamers en verblijven van de accommodatie

    Krijg ik een verblijf op de camping toegewezen?

    De indeling gebeurt ter plaatse en geschiedt door de accommodatieverschaffer. Hierop heeft Campspot.nl geen enkele inspraak, maar Campspot.nl kan eventueel je voorkeur doorgeven. Indien je vooraf een accommodatie of plaats hebt gereserveerd dan dien je dit bij het inchecken aan te geven bij de receptie van de accommodatie

    Hoe geef ik een preferentie of een essentie voor een plaats/accommodatie, dieet of iets anders tijdens mijn verblijf in de accommodatie door?

    Preferenties of essenties tijdens jouw verblijf in de accommodatie op bestemming geef je het beste direct aan (via mail of telefoon) na je boeking bij Campspot.nl. Preferenties die Campspot.nl op jouw verzoek doorgeeft kunnen nimmer worden gegarandeerd door Campspot.nl. De accommodatieverschaffer is niet gehouden aan verzochte preferenties. Indien je een essentie (bijvoorbeeld op medische gronden) hebt doorgegeven dan dient de accommodatieverschaffer deze wel te verstrekken aangezien hiervoor vaak een toeslag wordt berekend door de accommodatieverschaffer.

    Geven de foto’s van de accommodatie of de camping op Campspot.nl de werkelijke situatie weer in de accommodatie?

    De foto’s verkrijgt Campspot.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Campspot.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. De foto’s tonen altijd een standaard accommodatie en geven slechts een idee van de inrichting, afmetingen en/of uitzicht. Mocht je niet tevreden zijn over de accommodatie of het verblijf adviseert Campspot.nl je om dit direct aan het personeel ter plekke te melden.

    Welke faciliteiten in het verblijf in de accommodatie zijn er beschikbaar?

    De informatie over de faciliteiten verkrijgt Campspot.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Campspot.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. Mocht je niet tevreden zijn over de faciliteiten adviseert Campspot.nl om dit direct aan het personeel ter plekke te melden.

    Wat voor bedden staan er in de glamping accommodaties?

    Veelal staat er een tweepersoons bed en losse bedden in de glamping units. Het hangt heel erg af welke glamping unit je kiest. In sommige gevallen beschikt je glamping unit over een bedbank. Deze zijn vaak niet erg comfortabel en zeker niet geschikt voor volwassen. Dit raden wij dan ook af. De bedden in de accommodaties hebben doorgaans een lengte van tussen 1.80 en 2.00 m. Het kan dus voorkomen dat deze niet berekend zijn op lange reizigers. Houd daar rekening mee. De bedden op de vakantiebestemming kunnen minder comfortabel zijn dan je thuis gewend bent.

    Is er sanitair en douche in de glamping accommodatie beschikbaar?

    Daar waar bij faciliteitenof typebeschrijving staat dat er een douche en sanitair in de glamping unit aanwezig is, mag je er vanuitgaan dat dit ook aanwezig zal zijn.  Een douchegordijn is onbekend in veel landen, waardoor wateroverlast af en toe voorkomt. Houd er rekening mee dat in het buitenland de gebruiken anders kunnen zijn.

    Is het toilet in de accommodatie hetzelfde als in Nederland?

    In sommige landen is het mogelijk dat toiletpapier niet mag worden doorgespoeld in de sanitaire voorzieningen en dient men dit in de prullenbak moeten deponeren. Houd er rekening mee dat in het buitenland de gebruiken anders kunnen zijn.

    Is er airconditioning aanwezig in de glamping accommodatie?

    In veel gevallen is er een airconditioner aanwezig en soms zelfs in de tenten. Deze blaast koele lucht maar kan ook verwarmen. In sommige gevallen is er ook een kachel (hout, gas of electrisch) te huur bij de receptie. Dit kan gepaard gaan met extra kosten. Deze dien je vaak ter plaatse af te rekenen bij de accommodatieverschaffer en hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.

    Hoe wordt de kwaliteit van de accommodatie beoordeeld?

    Campspot.nl hanteert dezelfde classificatie zoals deze door de betreffende autoriteiten van het land van de bestemming is toegekend. Niet zelden hanteren deze autoriteiten subjectieve criteria, gebaseerd op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer enzovoort. Je dient hier dan ook rekening mee te houden bij het boeken van de accommodatie.

    7. Vragen over de typen verzorging bij de accommodatie op bestemming

    Wordt er ontbijt, lunch of diner geserveerd op de camping of glamping accommodatie?

    Het antwoord op deze vraag hangt helemaal af, waar je boekt. Bij een camping vind je in principte geen verzorging inclusief. Dit betekent dat je alles zelf mag meenemen en kunt nuttigen. In andere gevallen verblijf je in je glamping unit bij een accommodatie (zoals bijvoorbeeld een agriturismo of klein pension) In dat geval is het ontbijt mogelijk inclusief. Dit staat in alle gevallen bij de beschrijving op de betreffende pagina van de glamping accommodatie.

    Zijn er speciale maaltijden voor baby’s en kinderen beschikbaar bij de accommodatie?

    Er bestaan vaak geen speciale maaltijden voor baby’s of kinderen, meestal kunnen alleen de porties aangepast worden. Reis je met een kind of baby dat speciale dieetwensen heeft? Geef dit dan tijdig door aan de accommodatie of Campspot.nl.

    Ik vind de kwaliteit en smaak van het eten ter plekke niet goed. Kan ik een klacht indienen?

    Een klacht indienen kan altijd, in eerste instantie moet je dat doen bij de accommodatie. Houd er rekening mee dat ieder land heeft zo zijn eigen eetgewoontes zoals veel salades, koude of lauwe gerechten. Indien je ontevreden bent over de maaltijden kunnen wij daar geen oordeel over geven aangezien smaak en/of kwaliteit daarvan een subjectieve mening is.

    Kan ik het kraanwater op de bestemming drinken?

    Op veel bestemmingen binnen en/of buiten Europa kun je het kraanwater beter niet drinken en is het aan te raden om bronwater te kopen. Ook tijdens het tandpoetsen kan je beter geen kraanwater gebruiken.

    8. Vragen over reserveringen en boekingen bij Campspot.nl

    Hoe reserveer ik een aanbieding?

    Je kunt de aanbieding van jouw keuze reserveren door te klikken op de knop "Nu Boeken" op de productpagina. Dan kom je meteen in het boekingsproces. Het is heel eenvoudig om de stappen te doorlopen en de aanbieding te reserveren. Je hoeft niet direct af te rekenen maar ontvangt na de reservering een bevestiging en factuur. Mocht je liever telefonisch willen reserveren dan is dat vanzelfsprekend ook mogelijk.

    Ik heb een vraag over mijn reservering. Waar kan ik terecht?

    Als je gebruik hebt gemaakt van een product of aanbieding, dan kun je gewoon bij de betreffende aanbieder terecht met vragen of opmerkingen. Een voorbeeld: je hebt een reis bij Campspot.nl geboekt naar Zuid Frankrijk op camping Huttopia Dieulefit. Je vliegt met Ryanair. Voor vragen over het vliegticket kun je dan het beste terecht bij Ryanair, en voor specifieke vragen of opmerkingen over de camping kun je terecht bij CampSpot of de Huttopia camping. 

    Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?

    De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen, alleen moet deze nog bevestigd worden door de reisaanbieder of accommodatieverschaffer. Helaas zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid en moeten daarom wachten op deze definitieve bevestiging. Indien er geen beschikbaarheid blijkt te zijn dan nemen we direct contact met je op om eventuele alternatieven te bespreken. Wanneer je geen gebruik van een alternatief wenst te maken dan annuleren we de reservering kosteloos.

    Hoe check ik de reservering die ik bij Campspot.nl gemaakt heb op eventuele fouten?

    Nadat je de boeking definitief heeft gemaakt ontvang je per email direct de bevestiging. Controleer deze op eventuele fouten in de NAW-gegevens van de passagiers. Wijzigingen en/of aanpassingen zijn in dit stadium nog gewoon kosteloos te maken. Neem daarvoor contact op met Campspot.nl.

    Ik heb een fout in de reservering gemaakt. Kan ik nog een wijziging aanbrengen?

    Wanneer je een foutje hebt gemaakt tijdens het reserveren is het belangrijk om dit zo snel mogelijk aan te laten passen. Als je inmiddels een bevestiging hebt gehad van de uitvoerende reisorganisatie, dan kun je het beste direct met hen contact opnemen. Wanneer je nog geen bevestiging hebt gehad van de uitvoerende reisorganisatie, dan kun je eventuele wijzigingen nog aan Campspot.nl doorgegeven.

    Ik heb een reservering gemaakt. Kan ik mijn reservering nog annuleren?

    Als je een reservering wenst te annuleren kun je contact opnemen met Campspot.nl via info@Campspot.nl of je belt even met  020-261 52 59

    Hoe, aan, wie en per wanneer moet ik betalen voor mijn reis?

    Nadat Campspot.nl je boeking definitief maakt ontvang je direct een boekingsbevestiging en factuur. Afhankelijk van de organisator van de reis komt deze informatie van de aangesloten reisaanbieder, Campspot.nl zelf of direct van de accommodatieverschaffer. Op de factuur staat vermeld wanneer de betaling gedaan moet worden en op welke manier(en) je kunt betalen. Let op, in sommige gevallen vereist de glamping accommodatie een hogere aanbetaling dan de normale aanbetaling. Wij moeten dit respecteren en dus meteen bij de reservering communiceren.

    Wanneer moet ik de betaling voldoen?

    Zodra we de reis voor je hebben ingeboekt ontvang je van Campspot.nl de factuur. We verzoeken je deze zo snel mogelijk te betalen om zo enige prijsverhoging van de ticketprijs en/of brandstofprijs te voorkomen. Zodra je betaald hebt dan mogen deze prijsstijgingen niet meer worden doorbelast.

    Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

    Campspot.nl streeft ernaar de reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek te versturen. Mocht je een boeking maken waarbij het vertrek binnen deze twee weken ligt dan ontvang je de bijbehorende reisbescheiden zodra de betaling door Campspot.nl is ontvangen.

    Moet ik mij verzekeren voor een reis geboekt bij Campspot.nl?

    Het is aan te raden bij het boeken van een vakantie een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Het is ook belangrijk na te gaan of jouw ziektekostenverzekering in het land van bestemming voldoende dekking heeft.

    Wat is een pakketreis?

    Een pakketreis is een vooraf georganiseerde reis door een reisorganisator. De pakketreis bestaat uit een retourvlucht, transfer van luchthaven naar hotel en visa versa en de accommodatie waar je verblijft gedurende uw vakantie. Als Campspot.nl pakketreizen aanbiedt, dan staat er altijd bij vermeld door wie deze pakketreis aangeboden is.

    Wat is een samengestelde reis?

    Een samengestelde reis bestaat doorgaans uit een vlucht met een low-cost luchtvaartmaatschappij zoals Ryan Air of Transavia en een verblijf in een accommodatie op de bestemming die met de vlucht wordt gecombineerd. Deze reizen worden niet vooraf georganiseerd maar worden pas ingekocht zodra een boeking door een consument wordt gemaakt en is betaald.

    Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?

    De meeste vluchten worden uitgevoerd door de bekende low-cost luchtvaartmaatschappijen of in geval van een pakketreis middels een chartervlucht. Charters worden gebruikt door reisorganisatoren die vooraf stoelen op een vlucht inkopen. Campspot.nl vermeld altijd door wie de vlucht wordt uitgevoerd.

    Hoe komt Campspot.nl aan de informatie over de accommodaties getoond op haar website?

    De informatie over de accommodatie die wordt getoond op Campspot.nl, wordt meestal direct aangeleverd door de camping of glamping accommodatie. Campspot.nl mag ook geen wijzigingen aanbrengen op de verkregen informatie. Mocht sommige informatie die is verstrekt op Campspot.nl niet kloppen met de feitelijke situatie van de camping of glamping, dan vernemen wij dat uiteraard graag.

    Hoe kom ik aan informatie over het land van de bestemming?

    Wij raden je aan om enige informatie betreffende de bestemming te krijgen middels internet en/of reisboeken. Vooral als het voor de reiziger een onbekende bestemming is. Daarnaast dien je jezelf ook enigszins te verdiepen in de plaatselijke gebruiken, cultuur en/of religie. Dit kan dan vaak al problemen of frustratie vooraf wegnemen. Op Campspot.nl wordt vaak ook aanvullende informatie gegeven over het land van de bestemming.

    Hoe kom ik aan informatie over de luchtvaartmaatschappij?

    De informatie die wordt getoond over Campspot.nl met betrekking tot de vertrektijden worden rechtstreeks verstrekt door de betreffende maatschappij. Vooral bij low-cost luchtvaartmaatschappijen en chartervluchten kunnen vluchttijden tot een dag voor vertrek wijzigen. Indien zich een wijziging voordoet dan informeren wij je hierover. Wijzigingen mogen tot een dag voor vertrek nog doorgezet worden het is dan ook raadzaam om minimaal 24 uur voor vertrek te controleren of er geen wijzigingen of vertragingen zijn.

    Ik kom uit België. Mag ik van de aanbiedingen van Campspot.nl gebruik maken?

    Campspot.nl is er voor iedereen! Het maakt dus niet uit waar je woont en ook vanuit België kun je gewoon gebruik maken van de aanbiedingen van Campspot.nl.

    9. Vragen over Campspot.nl

    Hoe kan ik contact opnemen met Campspot?

    Campspot is per mail maar ook telefonisch bereikbaar:
    >Vanuit Nederland:  020 261 5259  
    >Vanuit België:  +31 20 261 5259 
    Mailen met Campspot: info@campspot.nl 
    Campspot.nl is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17.30 uur , Zaterdag: van 10.00 - 16.00 uur en Zondag van 12.00 tm 15.00 uur

    Is Campspot.nl aangesloten bij de ANVR en/of SGR?

    Campspot.nl is niet aangesloten bij de ANVR of SGR maar Campspot werkt direct samen met reisorganisaties die dat vaak wel zijn. Wanneer betreffende uitvoerende reisorganisaties aangesloten zijn bij de ANVR en/of SGR staat dat op de actiepagina van de aanbieding vermeld.

    10. Vragen over klachten

    Ik heb een klacht of opmerking over de vlucht. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de vlucht moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Campspot.nl.

    Ik heb een klacht of vraag over de glamping accommodatie of camping. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de kamer of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de accommodatie zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Campspot.nl. 

    De foto’s of omschrijving van de accommodatie op Campspot.nl komen niet overeen met de werkelijke situatie. Hoe meld ik dit?

    Campspot.nl verkrijgt de informatie en foto’s van de accommodatie direct van de accommodatie. Het kan natuurlijk zijn dat de informatie en/of foto’s niet juist of verouderd zijn. Campspot.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid van de informatie, maar natuurlijk horen we het graag als er informatie niet klopt zodat we gepaste actie kunnen ondernemen. Neem hiervoor direct contact op met Campspot.nl

    Ik ben niet tevreden met mijn kamer of verblijf bij de accommodatie op de bestemming. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de kamer of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de accommodatie zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Campspot.nl.

    11. Vragen over verzekeringen

    Wat houdt een annuleringsverzekering in?

    Een annuleringsverzekering is een verzekering voor de financiële schade als gevolg van het annuleren van je reis. De annuleringsverzekering die je bij Campspot.nl bijboekt bevat daarnaast ook een annuleringsverzekering voor de samengestelde reis. Op het moment dat je bij annulering een rekening van ons ontvangt, kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant. Let op: de annulering moet dan wel onder de annuleringsvoorwaarden vallen. Lees hier meer over deze voorwaarden. 

    Wat houdt een reisverzekering in?

    Een reisverzekering is een verzekering voor u en uw eigendommen tijdens uw vakantie of weekend weg. De reisverzekering die we bij Campspot.nl aanbieden biedt een standaard uitgebreide dekking inclusief ongevallen, medische kosten en bagage (excl. geld & hobby- en sportuitrustingen). Op het moment dat er financiële schade is kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant. Let op: dit dient dan wel onder de voorwaarden te vallen.